رویال آیسینگ با پودر مرنگ یا سفیده تخم مرغ

cookie1حدس می زنم تا به حال نام رویال آیسینگ  ده ها بار به گوشتان رسیده  و حتی از آن در تزئین کوکی ها یا بیسکوئیت ها و شیرینی ها استفاده کرده باشید شاید هم به همان شنیدن نامش اکتفا کرده باشید و دیگر هیچ! راستش را بخواهید رویال آیسینگ هم خوب است هم بد  هم به امتحانش می ارزد  هم نه ! خوب است از آن جهت که با آن می توان ساعتها مشغول تزئین  کیک و شیرینی و کوکی شد و گذر زمان را حس نکرد  و بد است بدان جهت که  قند بالاخره قند است اما نمیدانم چه کششی در این قند است  با اینکه  همیشه از همان نوزادی تا بزرگسالی از خوردنش نهی شده ایم باز میلمان به سوی قند می رود.  قسمت عمده ی رویال آیسینگ را پودر قند تشکیل می دهد که با سفیده تخم مرغ مخلوط شده است در واقع سفیده تخم مرغ به عنوان یک استبلایزر یا بافت همبند می باشد.  من به جای سفیده تخم مرغ از پودر مرنگ یا پودر سفیده تخم مرغ استفاده می کنم زیرا شرایط نگهداری تخم مرغ ها در فروشگاه ها  مناسب نیست به همین دلیل از خوردن تخم مرغ خام به خاطر خطر مسمومیت سالمونلا اکبدا خودداری می کنم. البته اگر دوست دارید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید بهتر است روی یک حمام آب داغ  دمای سفیده را به ۶۰ درجه سانتی گراد برسانید تا احتمال   سالمونلا از بین برود.

مواد مورد نیاز :

  • آب  گرم  ۱/۲  پیمانه
  • پودر سفیده تخم مرغ یا پودر مرنگ   ۳ قاشق غذاخوری
  • ۱/۲ قاشق چایخوری  کرم تارتار یا ۱ ق چ آب لیمو
  • ۱ ق چ وانیل
  • ۱/۴ ق چ اسانس بادام شیرین  من خودم دو یا سه قطره اسانس بادام تلخ هم اضافه می کنم
  • پودر قند   ۴ پیمانه

روش تهیه:

پودر سفیده تخم مرغ یا مرنگ را با آب در یک کاسه استیل یا شیشه ای با همزن دستی به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید.  توجه داشته باشید که کاسه ی مورد استفاده یا شیشه ای باشد و یا استیل  از کاسه های پلاستیکی استفاده نکنید.  سپس کرم تارتار یا آب لیمو را اضافه کرده و سی ثانیه دیگر با همزن دستی هم بزنید. اسانس ها را اضافه کرده و دوباره سی ثانیه با همزن دستی هم بزنید  سپس پودر قند را کم کم اضافه کرده و حدود ده دقیقه  هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. غلظت رویال آیسینگ بسته به نیاز شما می تواند تغییر کند.  معمولا غلظت مناسب برای کارهای تزئینی  و دور گیری باید مثل غلظت خمیر دندان باشد که به آن غلظت پایپینگpiping  ( قیف زدن)  می گویند.

royal-icing-a

غلظت رقیق تر آن مثل غلظت سفیده تخم مرغ است که برای پرکردن داخل طرحها بعد از دور گیری استفاده می شود  که به اصطلاح  فلادینگ flooding می گویند.  در شکل پایین قسمت بنفش کمرنگ همان غلظت فلادینگ می باشد و خطوط آبی به غلظت خمیر دندان یا همان پایپینگ می باشد.

cookie4همیشه برای تهیه یک غلظت مناسب ابتدا آیسینگ غلیظی درست کنید سپس با اضافه کردن آب قطره به قطره  غلظت آنرا رقیق تر کنید تا به غلظت مناسب فلادینگ برسید یادتان باشد آب را قطره ای اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسید.

royal-icing1برای اینکه  بدانید چه موقع به غلظت مناسب  دست پیدا کرده اید  می توانید از یک چاقو یا قاشق استفاده کنید بدین ترتیب که وقتی چاقو یا دسته قاشق را در کاسه ی رویال آیسینگ فرو می برید و حرکت می دهید رد چاقو یا رد قاشق بعد ازچند ثانیه از بین برود.

رویال آیسینگ در مجاورت هوا  خشک می شود بنابراین باید روی کاسه را با یک حوله یا پارچه نم و خیس بپوشانید. در اینصورت می توانید  سه تا پنج روز در یخچال نگهداری کنید  و در هنگام مصرف برای مدتی در دمای اتاق بگذارید سپس دوباره با همزن قدری آنرا هم بزنید و آنرا به طور دلخواه مصرف کنید.

امیدوارم  ساعات خوشی را در کنار خانوادتان بگذرانید.

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Replies to “رویال آیسینگ با پودر مرنگ یا سفیده تخم مرغ”

  1. سلام
    میشه برای درست کردن شیرینی مرنگ یا همون شیرینی پفکی از پودر مرنگ استفاده کنیم؟
    اگه میشه ک طرز تهیه اش رو هم بگین بی زحمت

    • سلام به شما وطاعات و عباداتتون قبول باشه
      بله میشه با پودر مرنگ شیرینی مرنگ یا پفکی درست کرد انشالله اگر عمری باقی بود دستورشو پست خواهم کرد.

  2. سلام شف عزیز و نازنین
    ممنون از آموزشهای خوبتون و علمی که زکاتش رو به این زیبایی می پردازید..
    یه سوال دارم: جایی خوندم که کرم تارتار محصول جانبی صنعت ش راب سازیه و از رسوب ته بشکه های ش راب بدست میاد.با این وجود کرم تارتار موجود در بازار های ایران جریانش چیه و چه حکمی داره؟
    با آرزوی سلامتی و شادی برای شما و عزیزانتون.

    • سلام به شما دوست نازنین
      ممنون از توجه و نظر شما راستش من چون فکر می کردم که کرم تارتار در واقع از کریستال های اسید تارتاریک به دست میاد و اسید تارتاریک در خیلی از میوه ها علی الخصوص انگور وجود داره پس مشکل شرعی نداره اما این فقط فکر و استنباط شخصی خودم بود البته همانطور هم که گفتید کریستالها ( کریستال پتاسیم بی تارتارات ) رسوبات ته بشکه های آب انگور در حال تخمیر هستند و بعد از تصفیه آب انگور یا شراب یکی از محصولات جانبی شراب سازی هست که اونها هم مشکل شرعی ندارند همین کرم تارتار و اسید تارتاریک در آب انگور ها و آب میوه های دیگه و ساندیس ها ی کارخانجات خود ایران هم مصرف میشه ولی باز هم من از دفتر مرجع تقلید خودم سوال کردم چون نمی خواستم که خدای نکرده شرعا خوانندگان رو دچار مشکل کنم دفتر پاسخگویی سوالات شرعی به من گفت چون این ماده مجوز ورود داره و در کارخانه ها و قنادی ها هم مصرف میشه مشکل شرعی اصلا نداره اما بازهم به شما توصیه می کنم شما هم از مرجع تقلید خودتون استفتاء بگیرید که خیالتون هم راحت شه
      آها یک مورد دیگه هم اینکه بکینگ پودر ها یکی از مواد ساختشون کرم تارتار هست در واقع بکینگ پودر کرم تارتار بعلاوه جوش شیرین هست .
      امیدوارم موفق و موید باشید

    • سلام خواهش می کنم شما ببخشید که دیر جواب پیام شما رو میدم بله میشه از پودر سفیده تخم مرغ استفاده کرد اما شیرینی مرنگ با خود سفیده تخم مرغ بهترهست معمولا از پودر سفیده تخم مرغ در دست کردن رویال ایسینگ یا مرنگ استفاده میشه تا خطر سالمونلا نباشه ولی انشالله حتما دستور شیرینی مرنگ رو هم با سفیده تخم مرغ هم با پورد سفیده تخم مرغ خواهم گذاشت

  3. سلام
    ميخواستم بدونم كه آيا از پودر سفيده تخم مرغ كه در لوازم قنادي فروشي يافت ميشه، آيا ميشه باهاش كيك درست كرد؟
    منظورم اينه كه ميشه به جاي تخم مرغ، در كيك از پودر سفيده تخم مرغ استفاده كرد يا خير؟
    اگه جوابتون مثبته ميزان غلظتش بايد چقدر باشه؟ چند گرم؟
    ممنون

  4. سلام خسته نباشید میشه از پودر مرنگ برای قندهای تزیینی استفاده کرد چون وقتی قتدهام با پودر شکر و اب استفاده میکنم زود خرد میش میشه کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*