دسر پتی بور

نمیدانم شما چقدر اهل درست کردن دسرهای مختلف یا خوردن آنها هستید البته اکثر مردم خوردن دسر را دوست دارند حتی آنها که زیاد شیرینی خور نیستند. شاید هم اینطور نباشد؟!! اما بگذارید یک سوال از شما بپرسم : آیا تا به حال به مهمانی رفته اید که اصلا دسری سرو نشود ؟ لابد می گویید خیر یا شاید هم بگویید بله !!!!؟؟ سوال دیگر من اینست  چند ساعت صرف درست کردن غذا و بعد هم دسر می کنید تا میز غذای مجللی بچینید ؟ یا اینکه چند هزار تومان ناقابل باید خرج کنید تا دسر آماده تهیه بفرمایید؟ راستش را بخواهید غرض از این مقدمه چینی ، آشنا کردن شما با دسریست که دسته کمی از کیک های  چند لایه ندارد اما درست کردن آن بسیار مقرون به صرفه می باشد هم از لحاظ مالی هم از لحاظ زمانی  خلاصه به درد قشر شاغل جامعه می خورد کسانی که زیاد وقت پخت و پز کیک را ندارند. درست کردن این دسر را از خواهرم یاد گرفتم اینکه خواهرم از کجا یاد گرفته لابد از همکارانش !

مواد لازم:

بیسکوئیت پتی بور  دو بسته

پودینگ آماده ( شکلاتی یا هر نوع طعمی که دوست دارید )  من برای اینکه تبلیغ مارک خاصی از پودینگ نشود نام پودینگ آماده را ذکر نمی کنم و لی توصیه من به شما اینست که حتما  از پودینگ قابل اطمینان و خوش طعمی استفاده نمایید.

نکته: می توانید از انواع پودینگ ها و میوه لای به لای دسر استفاده کنید.

روش تهیه:

 

پودینگ را طبق دستور بسته ی خریداری شده تهیه می کنیم  . اگر پودینگ گرم بود صبر می کنیم تا خنک شود،  سپس کف یک ظرف مناسب  یک لایه بیسکوییت می گذاریم و روی آنرا با پودینگ می پوشانیم و همینطور لایه به لایه پیش می رویم . روی لایه ی آخر بیسکوییت را نیز پودینگ می ریزیم و با قاشق آنر صاف می کنیم و در مرحله آخر با پودر نارگیل یا پسته و یا هر چیز دلخواه خودمان تزیین می کنیم. ظرف را  سلفون پیچ کرده و داخل یخچال می گذاریم تا برای چند ساعت یا یک شب در یخچال بماند.  پس زا گذشت مدت زمان گفته شده ، دسر آماده سرو می باشد. این دسر مثل کیک لایه دار به چشم می آید زیرا  در مدتی که دسر در یخچال استراحت می کند پودینگ به جان بیسکوییت ها رفته و بیسکوییت ها باد می کنند و بافتی مثل کیک به خود می گیرند.

نکته: آگر فکر می کنید در برش زدن دسر مشکل خواهید داشت  می توانید قبل از چیدن اولین لایه ی بیسکوییت یا همان لایه ی پایه که کف ظرف می باشد، کف قالب یک لایه فویل آلومینیوم یا سلفون پهن کنید به طوریکه کل قالب را پوشانده و حتی اضافه تر از اندازه ی دیواره ی قالب باشد تا به راحتی  پس از درست کردن دسر،  اضافه ی سلفون یا فویل روی دسر را نیز پگیرد.

نوش جان و ایام به کام!

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

46 Replies to “دسر پتی بور”

  1. سلام خانوم قناد باشی عزیزم ظهرتون به خیر و عیدتون مبارک باشه … چقدر دلم برای کارهای خوشمزتون تنگ شده بود وقت نمیکردم به به چه دسر راحت و خوشمزه ای دستتون درد نکنه ایندفعه مهمون داشتم حتما درستش می کنم خیلی تو وقتم صرفه جوئی میشه ممنون گلم .

    • عید شما هم مبارک شما خیلی لطف دارید به کارهای شما که نمیرسه کارهای من انشاالله همیشه شاد و موفق باشید

  2. ماشا الله، , دستورهای غذایی شما بزرگ و بسيار وسوسه کننده هستند. ببخشید اگر من اشتباه مي كرد به زبان فارسی

  3. سلام.عيد شما هم مبارك.انشالله قسمت شما هم حج تمتع بشه.شما هم (حاجي لر ثوابين ده)
    عزيزم خيلي عالي بود مثل هميشه.من هم دسر هامو بيشتر با بيسكويت درست مي كنم خيلي خوشمزه مي شه.

  4. سلام عزیزم
    چه عالی و جالب ممنون از آموزش تون چقدر هم زیبا درست شده فکر می کنم اگر با خامه هم تزیین بشه با کیک فرقی نداشته باشه
    بازم ممنون

  5. سلام دوست بزرگوارم
    ماهم از اين دسر درست ميكنيم البته بينش بيشتر خامه ميريزيم و واقعا خوشمزه هست
    دسر شما خيلي خوشكل شده
    دست گل شما و خواهرتون درد نكنه
    موفق باشيد

  6. قنادباشي جون من اينو درست كردم. خيلي خوشمزهههههه شد .
    البته با دسر موز. خيلي نرم شده بود اينجوري ميشه؟ روشم فكركنم زياد كرم ريختم . كم بايد باشه؟

    • خوشحالم که خوشت اومده و درستش کردی نوش جونتون، بله سحر جان نرم میشه اما درست مثل کیک چند لایه یعنی به اینحالت میشه که کرم به بافت بیسکوییت نفود میکنه و بیسکوئیت باد میکنه و نرم میشه ولی شل نمیشه بافت کیکی پیدا میکنه. روشو مثل یک کیکی که خامه می کشی همونقدر هم کافیه

  7. کاش پودینگش و هم میگفتید چطور باید اماده کرد
    مثلا من شکلات شیرین پارمیدا دارم با اون چقدر بریزم؟؟ چطوری درستش کنم

    • پودینگش رو می تونید از پودینگ های آماده رو از بازار تهیه کنید و طبق دستور روی جلد درست کنید مثل من که تو دستور هم گفتم از پودینگ آماده دکتر اوتکر استفاده کردم یا اگر می خواهید پودینگ شکلاتی درست کنید شما سه قاشق غذاخوری آرد ذرت یک چهارم پیمانه شکر ( اگر می خواهید از شکلات شیرین پارمیدا استفاده کنید شکر رو کم کنید) یک چهارم پیمانه پودر کاکائو رو با هم مخلوط کنید بعد توی دو پیمانه شیر حل کنید و یک قاشق چایخوری هم وانیل اضافه کنید بعد روی گاز خوب هم بزنید تا غلیظ شه بعد خورده های شکلات چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم بریزید توش و دوباره خوب همش بزنید تا پودینگ کمی غلیظ شه یه چیزی در حدود سه چهار دقیقه طول میکشه بعد از رو گاز بردارید و خنکش کنید بعد بگذارید تو یخچال برای یک ساعت بعد اونو می تونید به جای پودینگ آماده استفاده کنید. این سسی هست که گه گاه من درست می کنم به جای پودینگ اما راحت تر از این کار همون پودینگ های آماده هستش ..تو پودینگی که درست می کنید می تونید یک تخم مرغ هم بزنید ولی من نمی زنم البته اگر بزنید غلظت بهتری پیدا می کنه اگر خواستید با تخممرغ درست کنید بهتره که تخممرغ و شکر رو روی یک ظرف اب جوش یه حالت بن ماری حرارتش بدید چون خوردن تخم مرغ خام خوب نیست ( مشکل سالمونلا) و موقعی که روی ظرف آب جوش هستش همش باید تخم مرغ رو هم بزنید شکر که تو تخم مرغ حل شد بریزید بزارید کنار و مواد رو هم بزنید ( ارد ذرت + پودر کاکائو+ وانیل بعد تو شیر خوب حل کنید و روی گاز بگذارید و هم بزنید تا به جوش بیاد بعد کمی هم میزنید تا غلیظ شه بعد مخلوط تخم مرغ و شکر رو اضافه می کنید و هم میزنید تا مایه ی یکدست داشته باشید ( دو سه دقیقه) بعد خرده شکلات رو اضافه می کنید و تند تند هم می زنید و الی آخر……..

  8. با سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما من پودینگ دکتر اوتکر خریدم.بعد ۲لیوان شیر سرد ریختم وهم زدم وبعد جوشوندم الان ۱ روزه توی یخچاله ولی درست نشه ؟تورو خدا جوابمو بدید.؟

    • سلام و ممنون از شما یکی از احتمالاتی که می دم اینه بعد از جوشوندن باید کمی هم روی حرارت ملایم هم می زدین تا سفت تر شه معمولا دستور تهیه های نوشته شده خیلی کلی هستن شما خودتون هم باید کمی توش دست کاری کنید اشکالی نداره که اگر نگرفته همونجوری هم می تونید تو دسر به کار ببرین اما بر اساس تجربه خودم با پودینگ دکتر اتکر این پودینگا زیاد سفت نمی شن مثل مسقطی می شن نگران نباشین تو همون کاسه ها اگر ریختین سرو کنید یا اینکه می تونید پودینگ رو با پودر بیسکوییت قاطی کنید و به شکل توپ در بیارین اونهم خوشمزه میشه

  9. باعرض سلام و خسته نباشید من پودینگ دکتر اوتکر تهیه کردم اما نمیدونم باید چه جوری درست کنم غلظتش مثل دسر شما بشه؟
    ممنونم میشم بهم بگید

    • ببخشید من دیر جواب می دم دستور دکتر اوتکر رو درست مثل دستور نوشته شده روی پاکت یا جعبه هستش یعنی همون مقدار شیری رو که گفته به پودر پودینگ اضافه می کنید و هم می زیند تا حل بشه بعد روی حرارت ملایم می گذارین تا غلظتی مثل مسقطی به دست بیاد مسقطی نرم نه مسقطی سفت بعد که از روی شعله برداشتید خودش کمی سفت تر می شه

    • سلام به شما من از پودینگ شکلاتی دکتر اوتکر استفاده کردم خودم پودینگ های آماده ایرانی خوشمزه نیستند به نظر من

  10. سلام
    می خواستم این دسر را برای مهمونی درست کنم
    فقط می خواستم بدونم اگر توی قالب درست کنم انقدر سفت میشه که بشه از قالب در اورد و برشش زد ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*