بستنی ماست مانگو (لسی انبه یخی )

تابستان تقریبا به آخر رسیده و من  تازگی ها سراغ بستنی ها می روم هرچند بستنی وقت خاصی ندارد،  زمستان و تابستان سرش نمی شود، حتی  خوردن بستنی در زمستان کیف دیگری دارد بس چشیدنی! هر چند ، در روزهای گرم تابستانی بدن آدمی ناخودآگاه تمنای خنک شدن دارد و اینجاست که هوس خوردن بستنی آنهم از نوع یخی دست از سر آدم بر نمی دارد. من هم از بچگی عاشق بستنی یخی بودم  البته بچه که بودم از انبه و بستنی های ماستی یخ زده خبری نبود  اگر هم بود احتمالا با آن تعصب اکبر مشتی که من داشتم سراغ آن جور چیز ها نمی رفتم و اخ و پیف می کردم و عجب جلافتا سر می دادم !!  بزرگ که می شوی ذائقه نیز بسط پیدا می کند در حد تیم ملی  بطوریکه دوست داری همه ی طعم ها را برای یکبار هم که شده امتحان کنی . من خودم انبه یا مانگو دوست نداشتم اما یک روز دل به دریا زدم و تکه ی کوچکی از آنرا مزه مزه کردم  بعد از مزه کردن تازه فهمیدم عجب مزه ای داشته و من بی خبر  بعد هم نوبت به امتحان کردن دسر های شبه قاره ای رسید    لسی که نوعی نوشیدنی بر پایه ماست می باشد  از همان دسرهای خوشمزه ی شبه قاره هند است  من دستور این ماست بستنی را از یک دوست هندی یاد گرفتم و همانطور هم برای شما نقل می کنم البته این دستور را بارها امتحان کرده ام  گاهی بعضی مواد را زیاد برخی دیگر را کم می کنم  شما هم می توانید به دلخواه خود ادویه ی مورد استفاده یا حتی مقدار مواد دیگر را کم و زیاد کنید اما اعتدال یادتان نرود تا اینکه نتیجه خوبی بدست آورید.

مواد لازم :

 مانگوی رسیده دو عدد

ماست کیسه ای یک پیمانه ( ترجیحا شیرین) می توانید از ماست خامه ای هم استفاده کنید

عسل ۱/۳ پیمانه    شما می توانید میزان عسل را طبق سلیقه خود کم یا زیاد کنید

هل ساییده شده ۱/۲ ق چ

وانیل یا اسانس وانیل ۱/۲ ق چ

پودر پسته ۲ ق غ و مقداری هم برای تزیین در هنگام سرو بستنی

طرز تهیه :

اول از همه باید ماست را کیسه ای کرد یا اینکه می توانید از ماست خامه ای استفاده کنید  طریقه ماست کیسه درست کردن بسیار آسان است  ماست را درون یک تنظیف یا پارچه تمیز که دارای منافذ ریزی باشد   می ریزیم    البته پارچه را ازقبل روی یک صافی یا الک پهن کنید و الک یا صافی را روی یک ظرف دیگر قرار دهید و یکی دو ساعت یا حتی بیشتر اجازه دهید تا آب ماست گرفته شود

انبه ها را پوست کنده خرد کنید و توسط مخلوط کن  انبه ها را به صورت پوره در آورید. سپس بقیه مواد را به پوره انبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید  تا مواد همگن شوند و خوب در هم بیامیزند. مایه را در یک ظرف فریزر مناسب ریخته و نیم ساعت در فریزر قرار دهید  پس از نیم ساعت مایه بدست آمده به صورت یخی می شود  اگر در نیم ساعت یخی نشده بود آنرا کمی بیشتر در فریزر بماند. بعد از نیم ساعت  یا چهل دقیقه  ظرف را بیرون بیاورید و با یک چنگال یا بهتر از چنگال با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید  سپس دوباره  آنرا به فریزر بازگردانید  این عمل را تا چند بار تکرار می کنید  هر نیم ساعت یکبار این کار همزدن را انجام مید هید .

بعد از سه یا چهار بار تکرار این عمل همزدن و فریزر گذاشتن بستنی را تا چندین ساعت از فریزر خارج نکنید تا خوب خود را ببندد.  اگر اهل صبوری کردن باشید  روز بعد یک بستنی ماست دبش با طعم لسی انبه خواهید داشت .

نوش جان و ایام به کام!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Replies to “بستنی ماست مانگو (لسی انبه یخی )”

  1. قناد باشی عزیزم این بستنی خیلی خوشمزه باید باشه، من تا حالا درست نکردم، در مورد لسی ها شنیده بودم اما تا حالا هیچ کدوم را امتحان نکرده بودم، به نظرم خیلی هم راحت و بی دردسر هستند و در عین حال سالم، البته من بستنی خور نیستم اصلا ، برای فرار از کالری ، اما این بستنی به نظرم خیلی خوبه، مانگو بیاد بدرستم ایشالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*