کوکی شکری عروسکی

aroosak-goldenیکی از قسمتهای هیجان انگیز شیرینی پزی  پختن و تزئین انواع کوکی ها و بیسکوئیت ها می باشد. کمی سخت و وقت گیر است اما از آن قسم کارهای وقت گیریست که گذر زمان اصلا احساس نمی شود. مخصوصا  وقتیکه چهره های خندان و نمکی با موهای فلفلی خلق کنید.  دختر بچه که بودم بیشتر به بازیهای پر تحرک و بالا پایین پریدن  علاقه داشتم .  با اینحال عاشق عروسک هایی بودم که مادرم برایم درست می کرد دوخته های روی صورت چشمانی که با دگمه درست میکرد دستها و پاهای شل و آویزان و موهای کاموایی عزوسکها همه شادوخندان مثل عروسکهای لالا لوپسی ،

aroosak-purple

اعتراف می کنم من علاقه  زیادی به عروسک ها ی لا لا لوپسی دارم زیرا یاد آور خاطرات و عروسکها ی دوخته شده توسط دستان مادر که بسیار شبیه شخصیت های آن کارتون هستند  می باشد. و الهام بخش پدید آوردن این کوکی ها،  برای خود کوکی ها از دستور کوکی شکری استفاده کنید. و برای تزئین روی کوکی از رویال آیسینگ آموزش داده شده در سایت استفاده نمایید.  ابتدا عروسکی را  که در نظر دارید روی کاغذ نقاشی کنید و قالب آنرا آماده سازید. مثلا من برای درست کردن سر عروسکی که موهایش را از دو طرف بسته یا به اصطلاح خودم  موهایش را خرگوشی بسته است از دو کاتر استفاده کرده ام یکی کاتر گرد و دیگری کاتری که در عکس پائین مشخص است .از آن  کاتر  مذکور و یا کاتر زنگوله  برای موها کمک جسته ام.

cookie-dough1

بعد از قالب زدن کوکی وچیدن کوکی ها روی سینی فر  سینی کوکی را حتما در یخچال بگذارید تا خنک شوند در اینصورت  در هنگام پخت  خمیر وا نرفته و بزرگتر از سایز مورد نظرتان نخواهد شد. ضمنا کوکی ها را با فاصله مناسب روی سینی بچینید.

برای رنگ کردن ابتدا طرحتان را دور گیری کنید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با رویال آیسینگ فلادینگ درون طرح را بپوشانید. البته گاهی نیاز به دورگیر ی نیست و شما به راحتی می توانید با همان فلادینگ طرح خود را بکشید مثل قسمت موهای عروسک مو نارنجی که در شکل زیر می بینید . به یاد داشته باشید تا بعد از هر بار دورگیری باید بگذارید تا طرح کمی خشک شود . بعد از خشک شدن خطهای دور طرح داخل طرح را بنا بر شکل مورد نظرتان با رویال آیسینگ رقیق تر یا همان فلادینگ پر کنید.

aroosak2برای عروسک مو صورتی شکل بالا من  ابتدا طرح موی عروسک را با کمک قالب گرد ۸ سانتی متری  که اندازه صورت را مشخص می کند دور گیری کردم بعد از اینکه موخشک شد مقداری از رویال آیسینگ به اندازه ۴ ق غ را در کاسه ای ریختم و قطره قطره آب اضافه کردم تا غلظت مورد نظر فلادینگ را پیدا کنم سپس به اندازه نوک خلال دندان رنگ نارنجی قاطی رویال آیسینگ کردم و رنگ پوست را بدست آوردم و صورت عروسک ها را بعد از اینکه موهایشان خشک شده بود با رویال آیسینگ رنگ پوست  پوشاندم

aroosak-pink1

.( باید بگویم که ابتدا  موهای عروسک های مورد نظرم را کار کردم سپس به سراغ رنگ کردن صورت رفتم.)  بعد از اینکه کم رنگ صورت خود را گرفت و کمی خشک شد دهان گونه و چشمهای عروسک ها را کشیدم.

aroosak-pink2

بعد از یکی دوساعت که مطمئن شدم رویه ی عروسک ها خشک شد  پاپیون مو ها و سپس خطوطی روی  موهای  عروسک ها کشیدم که فرفری بودن و یا مسیر موها  را نشان دهم.

aroosak4برای اینکه نشان دهم چشم عروسک ها با دگمه کار شده روی چشمها را بعد از اینکه چشم ها خشک شد دو خط مورب کشیدم .

aroosak2aroosak5loopsy2این چهره ها برایم واقعا آشنا هستند و درست مثل همان عروسک هایی که مادرم درست می کرد و با انواع کامواها ی رنگی و دگمه ها مو و چشمان عروسک ها را کار می کرد و  لبخندی که روی لب عروسک های ناز و فلفلی می نشاند دقیقا انعکاس صورت خندان و مهربان خودش بود.  برای همین بعد از درست کردن این کوکی ها  احساس رضایت وصف ناشدنی داشتم نه اینکه بگویم کارم زیبا شده بلکه از تلاش خودم برای خلق صورتهای عروسکهای دوخته شده توسط مادر عزیزم راضی بودم. البته همه ی اطرافیان هم می گویند کپی برابر اصل است!

loopsy-1کوکی ها را بعد از کامل کردن تزئین برای چندین ساعت متوالی و حتی یک شب در مجاورت هوا قرار دهید تا کاملا خشک شوند . بعد از خشک شدن  می توانید تا ماه ها آنها را در یک ظرف در بسته  نگهداری کنید. البته شعار من اینست یا بخورید یا هدیه دهید ولی ماه ها نگهداری نکنید. هر چند که این کوکی ها به این زودیها فاسد نمی شوند.

امیدوارم شما هم از دیدن این عروسک ها فلفلی به یاد دوران کودکی خود افتاده باشید و لبخند رضایتی بر لبان مهربانتان نشسته باشد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Replies to “کوکی شکری عروسکی”

  1. سلام دوست هنرمندم خیلی خیلی قشنگ و زیبا بود .. خوش بحالتون که انقد با استعدادین ارزومه که بتونم مثل این کوکی ها برایه دخترکوچولوم درست کنم ولی حیف که خیلی سخته و به خودم نمیبینم همچین کاری بکنم اخه من هیچوقت شیرینی درست نکردم چه برسه به اینطور کوکی ها ایشالا همیشه سلامت و موفق باشین… راستی به وبلاگ دخترم حتما سری بزنید خوشحال میشم .. اگه خواستین جوابمو بدین لطفا تویه ولاگ دخترم جواب بدین نه به ایمیلم ..ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*