پخت نان پای و تارت به روش بلایند بیکینگ

P1050217

اگر از شما بپرسند   بلایند بیکینگ را به فارسی ترجمه کنید شما چه واژه ی مناسبی را پیشنهاد می کنید؟

 پخت کور  یا……….یا  اینکه  همان بلایند بیکینگ بهتر است؟ اما شاید اصلا بپرسید خود بلایند بیکینگ چیست و اینکه چرا بلایند و چگونه؟

 در این نوع پخت، نان تارت و یا پای از قبل پخته می شود یعنی بدون اینکه مواد پرکننده رویه نان اضافه شود. ممکن است برایتان سوال پیش آید که در چه مواردی از این نوع پخت استفاده می شود؟ پاسخ بسیار واضح است در مواقعی که مواد پر کردنی ( فیلینگ) پخت نشوند یا اینکه مدت زمان پخت آنها کوتاهتر از پخت نان تارت یا پای باشد. کلا پخت کور یا بلایند بیکینگ کمک می کند تا  نان تارت/پای در اثر مواد فیلینگ خیس و خمیری نشود.

Collages7

طریقه ی پخت:

ابتدا خمیر بریزه یا خمیر نان تارت یا پای را طبق دستور تهیه می کنیم.

سپس خمیر را درون قالب مورد نظرمان پهن می کنیم با یک چنگال کف خمیر را سوراخ سوراخ می کنیم ، قالب را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا سرد شود و  قبل از پخت خمیر فر را با درجه ی ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا بعد از گدشت چند دقیقه دمای فر در کل فضای فر یکسان شود .  روی خمیر پهن شده را با فویل آلومینیم  یا کاغذ روغنی می پوشانیم طوری که فویل کاملا قالب خمیر باشد مثل اینکه ظرفی هم سایز قالب خمیر روی خمیر گذاشته باشیم بعد از آن درون فویل یا کاغذ روغنی را پر از حبوباتی مثل لوبیا یا برنج نپخته می کنیم یا اینکه می توانید از وزنه های مخصوص این نوع پخت استفاده کنید البته اگر همچو چیزی را دردسترس داشته باشید. من از لوبیا استفاده می کنم. قالب را در فر گذاشته و بعد از ده تا پانزده دقیقه حالا یا بیشتر یا کمتر بسته به زمان پختی که در دستور تارت یا پایهای مختلف  امده باشد نان تارت را از فر بیرون آورده  و بعد از خنک شدن مواد فیلینگ پای را اضافه می کنیم.

امیدوارم مورد استفاده دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

پخت و پزتان بخیر و خوشی همراه با تن سالم

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Replies to “پخت نان پای و تارت به روش بلایند بیکینگ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*