سال نو مبارک

دفتر سال جدید را با نام خداوند تبارک و تعالی می گشایم، به امید اینکه شامل برکات بی نهایتش شویم. بالاخره  زمستان رفت ولی نمی توانم بگویم روسیاهیش به  ذغال مانده  یا نه ! البته فعلا خبری از هوای دود گرفته ی تهران نیست که این هم به زودی خواهد گذشت و  آسمان مان در دود و دم غرق خواهد شد،  پس تا بوی خوش بهار هست نفس باید کشید. در گوشه گوشه کشورمان   اسفند طلیعه ی بهار است و با خود نشاطی دارد هر چند اسفند ماه در گذشته های دور شایدم نه چندان دور شور و شوق خاصی داشت. تغییر و تحول طبیعت مفهوم خاصی داشت و آن تغییر  حال مردم را نیز متغیر می کرد. اما امروزه دیگر آن تحول به آن معنا را در مردم نمی بیینم شاید خطا از دید من بوده  و نیاز به تغییر عدسی چشم بصیرتم باشد، شاید هم نه!  با اینحال هنوز هم شور و نشاط  نوروز را که لااقل از نیمه دوم اسفند ماه شروع می شود حتی کمرنگ شده اش را نیز  دوست دارم  از  خانه تکانی پر مشقتش تا گشت و گذارهای بی حاصل در بازار  ، فکر می کنم رفت و آمدهای اسفند ما ه  سکون دل ها را کمی می شکند و رنگ و بوی خاصی به دلها می دهد حداقلش این است که ” لِکُ و لِک ”  پر زحمت و مشقت بار یکساله فراموش می شود  زیرا اسفند ماه، پنجره ای رو به آینده دارد . خبر از سرسبزی ، شادابی  و شروع تازه می دهد.

نوروز وارد تمام خانه ها از غنی تا فقیر می شود . هر خانه ای ولو با گرفتاری و سختی به قدر خود نوروز را جشن می گیرد. متاسفانه  عده ی بسیار فقیری نیز با حسرت  نظاره گر دیگران هستند و این خود دردآور است اما حتی آنها هم فکر می کنند نوروز امید تازه بر می انگیزد هر چند موقتی !! همه سعی می کنند بهترین لباسهایشان را پوشیده  و سر سفره هفت سین بنشینند و منتظر  تحویل سال باشند، چه انتظار شیرینی ! لحظه ی گردش سال همه باهم  می خوانند:   یا محول الحول والاحوال  یا مدبر الیل و النهار  حول حالنا الی احسن حال،  همگی دست به دعا به امید  سالی بهتر از سال پیش عید را مثل یک مراسم مذهبی به جا می آورند  ولی دریغا که بعد از عید دوباره درد ها و نگرانی های موقتا فراموش شده  به جای خود برمی گردند .  اینرا می دانم سختی  و گرفتاری بخش جدایی ناپذیر زندگی است  اصلا چه کسی گفته که زندگی آسان است؟! ای کاش می شد تمام سختی ها را مثل سبزه های پلاسیده مان در سیزده بدرهامان بدور می ریختیم!  تنها می توانم بگویم و از صمیم قلب دعا کنم  ” اللهم عجل لولیک الفرج”  به امید سالی بهتر و شیرین تر
و اما در سالی که گذشت افتخار آشنایی با دوستان بسیار خوبی را داشتم که از همین جا سال جدید را به آنها تبریک می گویم و برایشان آرزوی دل افروزی دارم. یادم می آید اولین وبگاهی که با آغوش گرم مرا پذیرفت  وبلاگ مامان خانوم گل و گلاب بود که الان او را با اسم روزهای رژیمی من   می شناسیم بانویی بسیار مهربان و شیرین!  باید بگویم  مطالب سایت ایشان منبع الهام بخش روزهای رژیمی و بدون رژیم من هم بوده و هنوز هم هست . صفا و محبت مامان خانوم آنقدر بوده که در طی این یکسال همیشه و همیشه مرا به طرف وبلاگش می کشاند . از دوستان دیگرم بگویم  مثل آشپزخانه سپیده ، شادی جان از وبگاه شیرینیکده ، آرزو خانوم از وبلاگ ایده های لازیکا ؛ زیبا زن  که واقعا برازنده نامش می باشد  ، اسرا ء خواهر خوب و مومنم از وبگاه دنیای اسراء  نازنین خواهری از خطه ی دلبران  ، الهام عزیزم از سایت الی گولو که همیشه بوی خوش آشپزخانه شان در این فضای مجازی می پیچد . تا یادم نرفته  عروس قشنگه خودم  از وبلاگ دو تا شدیم برایت آرزوی زندگی قشنگ و پر از عشق و تندرستی می کنم  .

P1030754
دستور این خاگینه خوشمزه برگرفته ازدستور خوشمزه ی سحر نویسنده ی وبلاگ عرشیای مشرقی می باشد.

این عکس خوشمزه را می بینید؟ این عکس یکی از غذاهاییست که از سحر خوب و نازنینم از وبگاه  عرشیای مشرقی    آموخته ام، در این مدت که با سحر خوب و نازدانه  و صد البته بسیار هنرمند آشنا شده ام چیزهای بسیاری از ایشان یاد گرفته ام و حتی برخی از کارهای ایشان  برایم الهام بخش بوده است. سحر خانوم آنقدر برایم عزیز و دردانه است که همیشه قبل از وبگاه خودم  وبلاگ ایشان را باز می کنم چون می دانم خبری در راه است!!! آن هم از خبرهای خوشمزه یا دیدنی و لذت بردنی !  از همین جا برایش سالی پربارتر از سالهای پیش آرزو می کنم و از خداوند متعال برای خودش و خانواده ی عزیزش سلامتی و تندرستی مسئلت می نمایم. از دیگر دوستان بسیار گرامی و نکته سنجم   خواهر خوبم از وبلاگ ضیافت می باشد . در طی سال گذشته هر بار که به وبلاگ ایشان سر می زدم نکته ی نغز جدیدی می آموختم ، یکسال نکته همراه با دوستی لطیف حاصل آشناییم با ضیافت مهربانم می باشد.

نغمه ی خوبم از وبلاگ آشپزیهای من مادر بسیار مهربان دینا و دریا  بدون تعارف می خواهم بگویم ارادت خاصی به این خواهر مومنه و پاکم دارم چون در ذره ذره ی لحظات آشپزیش می شود خلوص پاکش را به ائمه اطهار پی برد . در تمام پستهای خوشمزه ی وبلاگش ردپای سلامت دیده می شود بدان حد که اگر وارد وبلاگش شوی محال و ممکن است که نکته ظریفی در مورد رژیم غذایی صحیح و اسلامی نیابی و مهمتر اینکه در همه جای وبلاگ و غذاهایش رد پای سلامت دیده می شود انشالله به حق ائمه اطهار و به حق عشق پاکی که به آنها دارد خداوند باری تعالی سالی پر از خیر و برکت به خودش و خانواده اش هدیه کند . در طول سال گذشته برای من   دوستی ایشان پر از خیر و برکت بوده است .

افتخار دیگری که نصیبم شد  مفتخر شدن به دوستی کدبانوهای بسیار هنرمند و پر از صفا و صمیمیتی همچون شاپرک خانوم گل  از وبلاگ  ایده های زیبا و شبوی نازنینم از وبلاگ دلیس بود. از هنر این دوبانو هر چه بگویم کم گفته ام شاپرک خانوم که خودش مثل یک گل زیباست انشالله عمرش مثل گل نباشد  وبلاگش به خوشبویی آشپزخانه اش می باشد پر از مهر و عشق و عطوفت  از ورق زدن دفتر مجازی کارهایش خسته نمی شوی  کارها یکی از دیگری زیباتر  نام وبلاگش به حق برازنده ی اوست وبلاگی پر از ایده های زیبا ! من با خوشحالی می توانم بگویم کمد لباسم مزین به مانتویی است که دوختش را از ایشان آموخته ام راستش را بخواهید  با کمک آموزش ایشان دو شال را  به هم دوختم و سرانجام کار را که به تن کردم از هیجان گفتم دست مریزاد شاپرک جان! از پخت و پز نازنین شاپرکم نمی گویم چون این وبلاگ را همگان می شناسند و نیازی به تعریف ندارد.  شبوی عزیز و گرامی هم که دیگر از اسم وبلاگش پیداست دلیس یعنی خوشمزه و لذیذ ، یادم می آید سال گذشته وقتی بریانی سبزیجات را در این وبلاگ دیدم آنقدر مسحور عکس زیبای این غذا شدم که گفتم این دیگر نه ندارد باید بدون معطلی پخته شود  البته این تنها غذای خوب شبوی عزیز نیست بلکه دلیس یعنی همه چیز خوب و خوشمزه با عکاسی زیبا و دلربا  و البته صمیمیتی به اندازه ی یک دنیا! خداوند حافظ هر دو کدبانوی بی نظیرمان باشد.

خاطرنشان می کنم دایره ی دوستانم در سال گذشته،  نازنین بانوان دیگر را هم در برمی گیرد دوستانی همانند دکتر آشپز و یا مامان جان خوبی مثل هانی از لذت آشپزی و زهرا خانوم عزیز از وبلاگ خاطرات ، با آنکه سعادت آشنایی با زهرا را به تازگی پیدا کرده ام البته نه به تازگی بلکه چند ماهیست که می شناسمش اما ارادتمند وبلاگش هستم. خانومی بسیار مومن و نظیفه از هر لحاظ !
باید بگویم  ایران عزیز ما پراز کدبانو می باشد  چندین تن از آن کدبانوهای خوب و هنرمند در وبلاگ یک میزبا  چهار آشپز جمع شده اند و من افتخار دوستی با اکرم عزیزم  یکی از آن چهار آشپزها را دارم عکس زیر یکی از غذاهاییست که با الهام از کیک مرغ با  دستور اکرم عزیز و کیک مرغ و قارچ دستور شاپرک نازنین از ایده های زیبا پخته ام:

P1030952اکرم جان عیدت مبارک امیدوارم هر کجا که باشی سرافراز و سربلند باشی

P1030975
کیک مرغ ملهم از کارهای شاپرک عزیز از ایده های زیبا و اکرم جان از یک میز با چهار سرآشپز

شاپرک جان از ایده های زیبا ایده هایت همیشه خمیر مایه ایده های دیگرانی چون من می شود دست مریزاد!

حیف که وقتم یارای توصیف دوستان دیگرم از وبلاگ های جونم غذا ، ستایش بانو ، کیمیا گری با ادویه ها  متعلق به مژگان گرامیم  طاهره ی کدبانو از وبلاگ قاتق  و یا دانشجوی خوش ذوق از وبلاگ جغرافیای دانشگاه ازاد اندیمشک و دیگر دوستان وبلاگی  که سال گذشته افتخار آشنایی با وبلاگ ها و یا سایت هایشان را داشتم ؛ نمی کند.  همه ی آنهایی که بی دریغ  سفره ی دانش و تجربه ی خود را پهن کرده اند  تا پذیرای مهمانانی از گوشه و کنار مملکتمان باشند ،شاید  من هم حتی در حد توک زدنی از سفره شان چیزی برداشته باشم به یاد همه شما در این سال جدید هستم و هیچ کدام را از یاد نبرده ام چه مرا بشناسند چه نشناسند  من همه ی آنها را در جرگه دوستانم می دانم که سال گذشته را برایم در این دینای مجازی زیبا و لذید و پرمعنا کردند. امیدوارم سالها بگذرد و در کنار یکدیگر نوروزهای آتی را با دلخوشی و سبکباری به یکدیگر تبریک بگوییم .

ایام به کام و لبها یتان پرخنده   هرروزتان نوروز و نوروزهایتان پیروز باد!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Replies to “سال نو مبارک”

  1. سلام قنادباشی جونم. صبحتون بخیر. واقعا” از مطالب قشنگتون لذت میبرم. ایشالا که امسال سال خیلی خوبی براتون باشه.
    واقعا” خوشحالم از آشنایی با شما. اینم بدونین ندیده خیلی خیلی دوستون دارم و همیشه به فکرتون هستم.
    خاگینه تونم ماشالا خیلی خوب شده ها! شما صدالبته بهتر از من در آوردین!
    بقیه ی کارام که عالی.
    بازم میگم خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی دوستون دارمممممممممممممممممممممممممممممممممم
    بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس و بهترین آرزوها برای شما که بهترینین و قلب مهربونی دارین.
    واقعا” خدارو شکر میکنم که دوستی با شمارو نصیب من کرد

  2. سلام.سال نوي شما هم با تاخير مباررررررررك. واي بانوي خوبيها كه افتخار نداشتم يا جرات تا به امروز اسم كوچكتان را بپرسسم عزيزم من كه واقعا شرمنده اينهمه لطف و عنايت شما شدم عزيز دلم من لياقت اين همه سپاس را ندارم فقط الان قطراتي كه چيكه چيكه مي ريزند عرق شرمي است …………….
    يا حق

    • خوبی از شما هستش نغمه جان ….. دشمنتون شرمنده من قصدم ابراز خوشحالی از دوستی باشمای نازنین بود انشالله من لیاقت دوستی با شما رو داشته باشم

  3. مهربانم تشکر به خاطر این متن بسیار زیبا .(سلیقه و هنر خودت چیزی برای گفتن نمی گذارد )واقعا لذت بردم.شرمنده از اینکه نتوانستم زودتر به خانه ات سر بزنم و عید را تبریک بگویم.برایت سالی پر از موفقیت و شادی ارزو میکنم. ضمنا ممنون از اینکه برای عید دیدنی به خانه من آمدی مهمان عزیزی مثل تو را همیشه چشم در راهم.:)

  4. تولد بابای مهربون شمام مبارک قنادباشی جونم. بابا به این خوبی دختر خوبیم دارن دیگه!مهربون و دوسداشتنی. هزارساله بشن و سایشون بالاسرتون

    • ممنون سحرخانومی ببخشید که دیر جواب دادم انشالله شما هم همراه پدر بزرگوارتون صد سال بعد از هزارسال زندگی توام با خوشی و تندرستی و عزت و سربلندی داشته باشید

  5. سلام خانوم قناد باشی عزیزم
    اینقدر منو شرمنده محبتتون کردین که ذهنم یاری نمی کنه جمله ای پیدا کنم .در این مدت یک سال دوستی با شما برای من افتخاری بوده که بتونم در کنارتون معرفت و مهربونی و همچنین دستورات عالی غذائی را یاد بگیرم و از خوندن نوشته های زیباتون لذت ببرم .امیدوارم که همیشه در کنار خانواده محترمتون شاد زندگی کنید و روزهای پیش رو در این سال جدید روزهای توام با سلامتی و آرامش براتون باشه .
    عزیزم با نظرتون موافقم نزدیک شدن به بهار در گذشته معنی دیگه ای داشت انگار که طبیعت و آدمها لباس تازگی و بهاری به تن میکردن بوی عید از دور دور ها میومد و همه را شاد میکرد نوروز معنی بیرون اومدن از کسالت و خمودگی میداد معنی شاد شدن بوی شیرینی و گل و سبزه و اومدن ماهی گلی ولی الان …

  6. سلام روزت بخیر. فدای محبتت. گلم باور کن شرمنده ام کردی. این منم که با دیدن و خوندن مطالب شما کلی انرژی میگیرم و نکته های جدید به اموخته هام اضافه میشه. یک دنیا ممنون. میبوسمت.

  7. قناد باشی عزیزم, نمی تونم بگم از دیدن این پست تون چقدر ذوق کردم ! از این که با کلام زیبا و با صفا تون, اینقدر با مهر و محبت از دوستان صحبت می کنین و در کمال لطف و محبت به من هم این افتخار رو میدین که جز اون ها باشم! چی می تونم بگم جز این که سپاسگزار این دل مهربون و بزرگ تون ام و همین طور سپاسگزار خدای بزرگ که به لطف دنیای مجازی افتخار آشنایی با یه همچین نازنینی رو نصیبم کرد!!!…آرزو می کنم درخت دوستی مون هر روز بیشتر و بیشتر رشد کنه و بیشتر و بیشتر شاخ و برگ بده!
    همین طور از دستورات خوب و متنوعی که هر کدوم با کلام شیرین تون یه تجربه جدید رو برام بهمراه داشته خیلی ممنونم! امیدوارم همیشه در کنار عزیزان تون شاد و سلامت باشین و ما هم بتونیم اینجا خدمت تون بیایم و از این کارهای قشنگ تون بهره ببریم!

    • من باید یه جایی برم خودمو قایم کنم از بس کهک خجلت زده و شرمنده ی محبت شما شدم شما خیلی لطف دارید اشنایی با شما افتخار بزرگی برای من هستش بی تعارف

  8. سلام عزیزم
    باز هم مثل همیشه خوشحال و شرمنده ام کردید
    ببخشید که من خیلی دیر به دیر میام دلیل بر بی معرفتیم نزارید
    انشالله شما از دوستانی هستید که به یادتون هستم و اگه سر نمیزنم تو دلم هستید
    براتون آرزو میکنم همیشه در پناه خداوند و معصومین حفظ باشید و عاقبت به خیر
    واقعا لذت بردم که منو هم قابل دونستید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*