بیسکوئیت زنجبیلی یا کوکی زنجبیلی

IMG_20140612_145524

این کوکی ها یا بیسکوئیت های زنجبیلی را نیمه شعبان برای یک مولودی جهت نذری آماده کردم  قصد گذاشتن نوشته ای را برای این کوکی های خوشمزه نداشتم چون عکسی از مراحل کار خصوصا تزئین آنها بوسیله رویال آیسینگ نگرفته بودم. اما با توجه به اینکه پختن خود بیسکوئیت ها آنقدر آسان است که نیازی به عکس و تصویر مراحل کار نیست تصمیم گرفتم  ازبیسکوئیت ها قبل از خورده شدن  عکس گرفته و پستی برای آن اختصاص دهم.

IMG_20140612_150317این  نان زنجبیلی یکی از خوش عطر و بوترین  کوکی ها به شمار می رود خلاصه اینکه جشنواره ای ازادویه ها و مزه ها می باشد. کسانی که عاشق  دارچین  بو و مزه ی تند میخک هستند از خوردن این کوکی ها لذت خواهند برد زیرا در همان گاز اول  دارچین و میخک شما را مدهوش می کند اما  با گاز دوم و سوم و جویدن بیشتر  تازه زنجبیل رخ می نمایاند مثل آندسته عروس خانوم هایی که تا زیرلفظی ندهی بله نمی گویند .و بعد  دیگر زنذگی زنجبیلی می شود زیرا طعم غالب می شود و حتی بر میخکی که یک ذره اش میدان دار است چیره می کند.  حتما این کوکی را امتخان کنید

IMG_20140612_145159

طرز تهیه  بیسکوئیت یا کوکی زنجبیلی

مواد لازم:

  • ۳  پیمانه  آرد
  • ۱/۴ ق چ نمک
  • ۳/۴ ق چ جوش شیرین
  • ۲ ق چ پودر زنجبل
  • ۱ ق چ  دارچین
  • ۱/۴ ق چ جوز هندی
  • ۱/۴ ق چ  پودر میخک
  • ۱/۲  پ  یا ۱۰۰ گرم شکر
  • نصف پیمانه کره یا ۱۱۳ گرم کره
  • ۱ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۲/۳ پیمانه عسل البته می توانید از شیره انگورهم استفاده نمایید  ( اگر از طعم شیره انگور خوشتان می آید)

IMG_20140612_150054در یک کاسه بزرگ  آرد را با همزن یا الک کردن  هوادهی کنید سپس ادویه ها را به آرد اضافه کرده و دوباره هم بزنید.  تا جاییکه کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.  در یک کاسه دیگر کره و شکر را هم بزنید و دقت کنید تا شکر و کره با یکدیگر آمیخته شده و کرم نرم و پفکی بوجود آید.  بعد تخم مرغ را اضافه کرده و سپس عسل یا شیره انگور  را اضافه کنید و خوب آنها را مخلوط نمایید. بعد کم کم آرد را اضافه کنید.  خمیر بدست آمده را به دو قسمت تقسیم کرده و در کیسه پلاستیکی قرار داده ، در کیسه را بسته و به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید.

نکته:  برای اینکه در هنگام ریختن عسل در پیمانه ، عسل به دیواره ها ی ظرف نچسبد ابتدا ظرف مورد نظر را با روغن اسپری کنید .

فر را در دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و توری فر را در طبقه وسط قرار دهید. بعد از دوساعت خمیر را لای دو صفحه کاغذ پهن کنید.  و کوکی ها را قالب بزنید.  کوکی های قالب زده را به فاصله ۲/۵  سانتی متر یا یک اینچ از یکدیگر روی سینی فر  قرار دهید. مدت پخت کوکی های کوچک  ۸ دقیقه  و کوکی های بزرگ  ۱۱ تا ۱۲ دقیقه می باشد. یا تا زمانیکه دور لبه های کوکی های شروع به قهوه ای شدن کردند کوکی ها آماده می باشد.

شیرینی های خوشمزه آماده می باشد. نوش جان

اIMG_20140612_150924

گل نرگس  آبروی دو عالم         خیالت کی می رود ز خیالم      جمالت جلوه الله        بیا جانا طی کن این شب هجران

 

بیا مهدی با ترنم باران سحاب رحمت الله           صدایم کن  من فدای صدایت  نگاهم کن من فدای نگاهت  ……….

اللهم عجل لولیک الفرج !

برای تزئین روی کوکی ها از  رویال آیسینگ استفاده نمایید.

کشیدن گل نرگس روی کوکی  ها هم مثل پختن آنها اسان است . شما نیار به رویال آیسنگ دارید و بس و البته رنگ های متقاوت  من برای رنگ زرد از زعفران استفادده کرده ام. اما برای رنگ های دیگر از رنگها ی محاز خوراکی .

در خاتمه باید بگویم این دستور از سایت Joy of Baking  برگرفته شده است.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Replies to “بیسکوئیت زنجبیلی یا کوکی زنجبیلی”

  1. سلام!
    من دانشجوی دانشگاه امیرکبیرم ؛
    اما خونه مون تهران نیست و بدنم با غذای سلف یا غذاهای بیرونی که پر از روغن هستن سازگاری نداره پارسال خانمی بود که برام آشپزی می کرد اما دیگه آشپزی نمی کنه، من سعی خودم رو کردم اما نتونستم کسی رو پیدا کنم.

    می تونی کمکم کنی یه خانمی پیدا کنم که خونه ش نزدیک به دانشگاه ما باشه و قبول کنه هفته ای ۳ یا ۴ بار برام غذا درست کنه؟ سر دستمزدش توافق می کنیم. روزانه یه عالمه خانم عاشق آشپزی به سایت شما سر می زنن اگر این کارو کنی واقعا ممنون میشم .
    اینم ایمیلم : khoshhal73@gmail.com

    • سلام آشپزی می تونه برای شما یک تفریح باشه در ساعت های فراغت از درس انجامش بدید متاسفانه کسی رو نمی شناسم که معرفی کنم

  2. ممنون که کامنتمو تایید کردین. اخه وقتی میام تهران دیگه اوقات فراغتی نمی مونه بعضی وقتا از خستگی میخام بمیرم! به اضافه اینکه آشپزخونه خوابگاه واقعا کر و کثیفه. میشه خواهش کنم یه پست رو صفحه اصلی وبلاگ بذارین؟ اگه کسی پیدا نشد بعد یه مدت پاکش کنین. اگه پست گذاشتین بنویسین به همین ایمیلی که من گذاشتم ایمیل بزنن که برا خودتون زحمت نشه. مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*