سیب زمینی کبابی در ماکروفر با مرغ و سس ماست و ریحان

P1030903سیب زمینی کبابی از قدیم الایام از پرطرفدارترین خوراکی های روی زمین بوده و هست. البته در دنیای آپارتمان نشینی دیگر خبری از ذغال و تنور و این چیزها نیست تا سیب زمینی های دبش ذغالی درست کنیم  نتیجه اینکه باید به سراغ فر یا ماکروفر برویم. امروزه مصرف ماکروفر بسیار رایج شده است، هرچند که  ماکروفر از کم مصرفترین وسایل آشپزخانه  ما  به شمار می رود. شاید بیشترین مصرف آن در خانه ما جهت استریل کردن یا گند زدایی وسایلی چون اسکاچ و ابر ظرفشویی یا شیشه های مربا باشد. البته  اعتراف می کنم در ماه  مبارک رمضان برای تسریع در پختن غدا و یا گرم کردن غذا  در وقت سحر بالاجبار از  ماکروفر استفاده می کنم.   برای پخت این غذای ساده و خوشمزه من  از ماکروفر استفاده کرده ام . این غذا ساده در عین حال شکیل و مدرن هم هست بنابراین  می توانید  مدلهای مختلف آنرا در مهمانی های ساده و بی آلایش هم سرو کنید.  برخی دوست دارند اسم غذا دهان پر کن باشد بعضی به شکل و شمایل غذا اهمیت فراوان می دهند بعضی ها می خواهند غذا اقتصادی و با مواد کم تهیه شود و برخی هم فقط به پخت سریع و آسان غذا توجه دارند. این سیب زمینی کبابی همه ی این مشخصات را دارد.  البته در تیتر و معرفی نام غذا  از اسم پر طمطراقش استفاده نکرده  و به همان سیب زمینی کبابی اکتفا کرده ام چون واقعا همان سیب زمینی تنوری خودمان است که آن ور آبی ها  آنرا با ارزش افزوده به جهانیان ارائه داده وآنرا جکت پوتیتو jacket potato نامیده اند.  به طور سنتی سیب زمینی کبابی با کمی کره  و چاشنی نعناع خشک  بسیار خوشمزه  است اما با مواد دیگر هم می شود به سیب زمینی تنوری  طعم ها ی مختلف داد :

مواد لازم برای چهار نفر:

  • چهار عدد سیب زمینی بزرگ  یا کمی از متوسط بزرگتر
  • یک عدد سینه مرغ
  • ماست کم چرب یک پیمانه
  • ریحان سبز ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۱/۴ پیمانه برای سس ریحان و ماست
  • سیر  یک حبه
  • نمک به میزان دلخواه و متناسب با رژیم غذایی شما و فلفل سیاه سابیده شده
  • پیاز برای پخت سینه مرغگ
  • کاغذ مومی یا کاغذ پوستی

روش تهیه:

ابتدا سینه مرغ را آب پز کنید. برای آب پز کردن مرغ بهتر است سینه را از طول به دو قسمت تقسیم کنید و با دو عدد پیاز متوسط خرد شده و کمی نمک و یک ق غ روغن زیتون یا اگر مایلید با یک ق غ کره بپزید .  در هنگام پخت، پیاز آب پس می دهد بنابراین لزومی ندارد که آب اضافه بریزید  نصف لیوان آب کافیست تا مرغ روی حرارت متوسط پخته شده و آبش کاملا کشیده شود.

نکته: هنگام پختن مرغ  همیشه به خاطر داشته باشید کف بوجود آمده روی مرغ را بگیرید.

potato-with-pesto-yogurt1سیب زمینی ها را  با اسکاچ یا برس یبشویید سپس روی سیب زمینی ها را با  چنگال سوراخ کرده و آنها را خوب کاغذ پیچ کنید و به مدت ۱۳ دقیقه در ماکروفر با قدرت بالا که در مورد ماکروفری که من مصرف می کنم حدود ۹۰۰ است .  هر ۶ دقیقه  سیب زمینیها را بچرخانید و زیرو رو کنید.  در همین مدت سیب زمینی کاملا پخته می شود. بعد از اینکه پخته شد  روی سیب زمینی ها یک برش طولی بزیند و از دو سر سیب زمینی کمی فشار به آنها وارد کنید تا برش کمی دهان باز کند.

سینه مرغ پخته شده را به قطعات مستطیلی خرد کنید . و داخل شکافی که در سیب زمینی ها ایجاد کردید  تقسیم کنید.

P1030900

برای درست کردن سس ماست و ریحان  ابتدا برگهای ریحان را با روغن زیتون بکوبید یا اینکه د ر ماشین همه کاره با تیغه سبزی خردکن همراه با روغن زیتون خرد کنید سپس سیر را خوب کوبیده و همراه با کمی نمک و فلفل سیاه به روغن زیتون و ریحان اضافه کنید و هم بزنید سپس ماست را اضافه کنید اگر مایلید از پنیر هم استفاده کنید می توانید یکی دو قاشق  پنیر تازه پارمزان در سس ریخته و خوب هم بزنید.    بدون پنیر هم واقعا سس مناسب و خوشخوراکی می شود.

یکی دو قاشق از سس را روی گوشت مرغ داخل شکاف سیب زمینی بریزید .

P1030901

این هم از سیب زمینی در ماکروفر انشالله که مورد توجه شما واقع شده باشد.

التماس دعا

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One Reply to “سیب زمینی کبابی در ماکروفر با مرغ و سس ماست و ریحان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*